Nacka IBK styrelse 2023-2024

Presentation styrelsen

Karl Andrén

Ordförande

Bakgrund: Spelare i föreningen sedan 2000 (började i Orminge IBK). Tränat P91, P97 samt dam- och herrlaget under olika perioder.

Största innebandymerit: Som tränare, SM-kvartsfinal i dam-SSL 2021/22, Gothia cup-guld, Storvreta cup-guld, SM-guld, ett par SM-silver. Som spelare, Snake City Cup-guld :-)

Framtidsvision med Nacka IBK: Ser en enorm potential för innebandyn som sport i Nacka kommun. Vill väcka samma intresse för innebandyn på Sicklaön och i Saltsjöbaden/Fisksätra som det finns i Saltsjö-Boo. Vi ska väcka rörelseglädje, med innebandyn som verktyg, för ännu fler kommuninvånare än vad vi redan gör idag.

Fokusområde i styrelsen: Sport/senior/junior/barn&ungdom

Yrke: Egenföretagare

Tid i styrelsen: 1 år (invald 22/23)

Johan Zetterqvist

Vice ordförande/Sekreterare

Bakgrund: Verksam i föreningen i sedan 2008. Initialt i Boo KFUM som tränare, och därefter som lagledare för P00. Har en dotter som spelar i Dam-B och DJ.

Största innebandymerit: Finalvinst Storvreta cup med F06.

Framtidsvision med Nacka IBK: Att Nacka IBK ska vara ett förstaval för våra ungdomar i Nacka och att vi kan fostra bra spelare samtidigt som vi bidrar med viktig social sysselsättning för våra unga i Nacka.

Fokusområde i styrelsen: Verksamhetsutveckling

Yrke: IT-säkerhetsansvarig

Tid i styrelsen: 8 år (invald 15/16)

Daniel Hegborn

Ledamot

Bakgrund: Tränare för P04 upp till HJ (2011-2020). Har en son som spelar i herrlaget. Vill fortsätta ge tillbaka till den sport jag älskar, och Nacka IBK som förening. Spelat innebandy på olika nivåer i mer än 30 år.

Största innebandymerit: Smålandsmästare med Högstorps IBF (Växjö). Seriesegrar och vinst Capri-Son Cup som tränare för P04.

Framtidsvision med Nacka IBK: Att Nacka IBK når sin fulla potential. Ett ökat intresse kring föreningen och innebandy som sport. Vi ska betyda mer som förening i Nacka med fler utövare, ledare, medlemmar, publik och samarbetspartners. Bidra till ett positivt Nacka.

Fokusområde i styrelsen: Varumärke, marknad/kommunikation och kommersiella samarbeten

Yrke: Grundare och strategiskt ansvarig på reklambyrån Passion Lab

Tid i styrelsen: 3 år (invald 20/21)

Erik Myrlöv

Ledamot

Bakgrund: Spelade innebandy redan när föreningen hette Orminge IBK. Tränare för P94

Största innebandymerit: Seger i Gothia-cup någongång under 00 talet

Framtidsvision med Nacka IBK: Att Nacka IBK ska växa som förening ,och inte bara finnas i Orminge utan i hela Nacka. Bidra till folkhälsan.

Fokusområde i styrelsen: Kassör

Yrke: Egen företagare

Tid i styrelsen: 1 år (invald 22/23)

Alice Armandsson

Ledamot

Bakgrund: Mitt barn har precis börjat spela innebandy och jag vill ge tillbaka till innebandyn och föreningslivet som betytt väldigt mycket för mig.

Största innebandymerit: Norsk mästare med Holmia innebandy 2003.

Framtidsvision med Nacka IBK: Att fler ska upptäcka innebandy och få ett sammanhang som varar hela livet. Hoppas på att få fler tjejer att börja spela.

Fokusområde i styrelsen: Föreningsutveckling med fokus på barn- och ungdom

Yrke: Projekt och admin/medlemsservice på Friluftsfrämjandet

Stefan Lavén

Ledamot

Bakgrund: Tränare P05 upp till HJ. Ville fortsätta engagera mig och bidra till Nacka IBK som är en fantastisk förening. Ge tillbaka till den grymmaste sporten som finns, innebandy.

Största innebandymerit: Den återstår.

Framtidsvision med Nacka IBK: Det finns en enorm outvecklad potential i innebandyn och i Nacka IBK. Jag vill bidra till att utveckla sporten och föreningen i Nacka. Det finns ett enormt Nacka hjärta i föreningen som vi ska sprida så vi blir fler aktiva spelare och medlemmar. Det är fantastiskt att vi har en så mångfacetterad förening med barn-, ungdom-, herr- och dam- på elitnivå, veteran- och seniorlag.

Fokusområde i styrelsen: Marknad- och kommersiell utveckling

Yrke: Grundare/VD för Data Talks, en plattform som hjälper sportklubbar att öka sina intäkter.

Karl-Johan Börjeson

Ledamot

Bakgrund: Innebandyn i Nacka IBK är en stor del av mina söners uppväxt, såväl på som utanför planen.

Största innebandymerit: Turneringsansvarig för Student-SM 1997. Ingen vidare spelare... :-)

Framtidsvision med Nacka IBK: Jag vill bidra till att fler upptäcker Nacka IBK och innebandy som sport.

Fokusområde i styrelsen: Marknad- och kommersiell utveckling

Yrke: Egenföretagare/entreprenör