Nya covidregler - uppdaterat 2022-01-12

12/1-2022

Folkhälsomyndigheten har kommit ut med nya riktlinjer kring vad som gäller från och med idag kring publik och matcharrangemang.

Reglerna är följande gällande publik:

Upp till 20 åskådare fri sittning samt allmänna smittskyddsåtgärder.

Upp till 50 anvisad plats samt allmänna smittskyddsåtgärder.

Över 50 krav på vaccinationspass samt anvisad plats.

Följande regler gäller för publik hos Nacka IBK

För alla matcher gäller obligatoriskt användande av vaccinationsbevis. Se instruktion här.

Kravet gäller för alla åskådare över 18 år.

Man sitter på de markerade platserna.

Grupper om max 8 får sitta tillsammans.

Maxantal publik är 125 st

Övriga regler att beakta:

• Alla stannar hemma vid minsta symtom.
  • Är någon i familjen sjuk i Covid19, ber vi dig stanna hemma och följa de instruktioner som familjen får från sjukvården eller FHM.
  • I möjligaste mån kommer man ombytt till träningen.
  • Föräldrar lämnar i möjligaste mån utan att vistas i hallen vid träning.
  • Innan match vistas man inte mer i hallen än nödvändigt.
  • Efter match lämnar man hallen så snart matchen är slut och väntar utanför.
  • Alla aktiva och tränare tvättar händerna innan träning och efter träning.
  • Avstånd respekteras enl uppsatta markeringar.

Ytterligare förändringar kan komma att ske med kort varsel även under ovanstående period om Folkhälsomyndigheten tar ytterligare annat beslut.

Har du ytterligare frågor, kontakta Kansliet på 070-0221166 eller kansli@nackaibk.se

Var rädda om varandra!

Innebandyskolan
För föräldrar som har barn verksamma inom innebandyskolan så gäller följande:

• De generella smittskyddsreglerna ovan ska följas.
  • Under innebandyskolans träningstid så ska någon förälder vara tillgänglig och vara någorlunda nära hallen.
  • Inget ombyte i cafeterian utan vi vill att när ni kommer till hallen så tar ni av barnen skorna och ställer dessa i skohyllan och sen tar er in i omklädningsrum 1 och gör barnet redo för träning.
  • Föräldrar tar hand om väska och barnets kläder så att ni kan möta upp barnet efter träningen, så vi undviker att alla möts vid entrén in till hallen. Vi har många rum att tillgå för att kunna hålla avstånd till varandra.
  • När smålagsspelet är färdigt, kommer en ledare gå med barnen ut i korridoren och möta upp föräldrarna i korridoren.
    På så sätt skapar vi på bästa sätt ett bra flöde för att undvika trängsel.
  • Föräldrar till barn som är där första gången eller har speciella behov av att ha sin förälder på plats har möjlighet att vara på läktaren i samråd med innebandyskolans ledning. Anmälan sker till ledarna för innebandyskolan på plats. En närvaroblankett fylls i på läktaren med namn, tidpunkt och telefonnummer ut smittspårningshänseende. Allmänt gäller det att sprida ut sig på läktaren och hålla de avstånd som folkhälsomyndigheten förespråkar.