Dam Divison 1

Nacka Wallenstam IBK (B)
Vendelsö IK (A)
Nacka Wallenstam IBK (B)3 - 3Vendelsö IK (A)

Matchstart:sön 23 september, 14:30
Plats:Ormingehallen - konferensen
Serie:Damer division 1   Tabell >>
Kryss i premiären
2018-09-23 18:02
Philippa Blom och Amanda Klevbo i nya matchtröjan.
Det blev delad pott i vår premiär mot Vendelsö i damer div 1.

Vi började dock dagen med att fotas i våra nya matchtröjor. Riktigt snygga måste jag säga. Direkt efter bar det av till Ormingehallen och årets första seriematch.

Vi startar matchen lite nervöst och har det lite jobbigt med deras höga press. Vi sköter dock försvaret bra men har lite svårt att få nån ordning på det egna spelet. Vendelsö gör rättvist 0-1 ca 10 min in i matchen. Vi krigar på i försvaret och plötsligt hittar Bynke ett mål lite på egen hand bara nån minut efter och vi har 1-1. Erica gör sedan 2-1 efter en lasermacka från PK i slutet av perioden och vi går till pause i ledning. Spelövertag Vendelsö men vi skapar lite fler farliga chanser även om dom nog skapar fler. Bra försvar och målvaktsspel så det känns ändå inte helt orättvist.

Andra perren vinner Vendelsö med 2-0 och inför tredje ligger vi under 2-3. Tycker vi gör en bra period men nu sätter vi inte chanserna medan Vendelsö gör det. Vi har lite mer spel nu och fortsätter skapa bra chanser men ”Brännberg” är på besök.

Inför tredje är vi taggade och har bestämt oss för att vända matchen. Perioden är ganska jämn och det känns som om det kan gå lite hur som. Vi lyckas tillslut peta in en retur (Hulken efter skott av Kokko) och det blir en rafflande avslutning där båda lagen skapar lägen för att avgöra. Det slutar dock 3-3 och vi är där med obesegrade i våra nya matchtröjor.

Bra och jämn match som slutar rättvist med delad pott tycker jag. Riktigt kul att se alla spelare som idag gjorde sin debut i dam div1. Grymt nöjd med deras samt övrigas insats. Dagens häst gick välförtjänt till PK! Bra jobbat 🐴
Vill även tacka Magda för stödet på bänken samt det fantastiska sekretariatet (Bruce, Ebba och Jocke).

Alltid trevligt att möta Vendelsö och vi ser fram emot returen på bortaplan.

PS. Domarna var väldigt söta i sina nya lila tröjor åxå 😜 DS.

//Figgo

Spelade matcher