Nacka IBK sommarlovsläger 2024
Sommar och sommarlov känns avlägset när det fortfarande är vinter med snö och kyla. Och dessutom med en innebandysäsong i full gång. Men vi är glada att presentera en härlig sommarnyhet redan nu…

Anmälan till Nacka IBKs sommarlovsläger 2024 öppnar nu!
Vi är glada att redan nu kunna presentera att sommarlovets höjdpunkt – Nacka IBKs sommarlovsläger – givetvis arrangeras även sommaren 2024. Perfekt när sommarlovet precis har inletts (v25 eller 26), eller före skolan startar i augusti (v33).

Vi erbjuder alla spelare, både nuvarande utövare som nybörjare, tjejer som killar, utespelare som målvakter, födda 2010-2017 möjligheten att under en vecka träna, hänga och spela innebandy med kompisar. Sommaren 2024 arrangeras vi läger under tre sommarlovsveckor där du som spelare får möjligheten att utveckla både innebandytekniska moment, spelförståelse, målvaktsteknik och mycket mer. Innebandy varvas med rörelseglädje, lekfulla bollövningar, hinderbana, fys och stafetter, samt massor av annat sommarlovskul. Vi avslutar varje lägervecka med en turnering för alla deltagare. Om vädret är fint flyttar vi ut träningen till vår utomhusplan. Ett sommarläger med det sommarlovet handlar om helt enkelt – rörelse, glädje, kul och kompisar.

Utifrån den positiva feedback vi har fått från tidigare års deltagare så fortsätter vi utveckla upplägg och innehåll för att fortsätta leverera sommarens bästa idrottsläger i Nacka. Lägret leds av föreningens utbildade ungdomsledare, och avslutas med turnering för alla deltagare. Vi kommer inom kort presentera ett par spännande nyheter för respektive lägervecka.

Tre lägerveckor – v25 (17-20/6), v26 (24-27/6) eller v33 (12-15/8).
Dagar: måndag-torsdag
Tid: 09:00-15:00 (drop in och drop out erbjuds för de som behöver)
Plats: Ormingehallen och Myrsöhallen med omnejd
Avgift:1950 kr, inklusive mellis, lunch och T-shirt
Du behöver inte vara medlem i Nacka IBK för att få delta. Alla spelare är välkomna!
Vi vet att intresset kommer vara stort och anmälningarna många. Utifrån att antalet platser per vecka är begränsat så är vår rekommendation att du gör din anmälan redan nu.

Anmäl dig tidigt! De första 30 som anmäler sig deltar i utlottning av Nacka IBK-mössa, vattenflaska, tröja och en Unihoc-klubba.

Så häng på sommarlovet med Nacka IBK du också!