Dam Divison 1

Serie:Juniorallsvenskan E Dam   Tabell >>
Krigarinsats gav 3 poäng i JAS premiären
2018-09-29 03:00

Tomtbergahallen en fredag och premiär i JuniorAllsvenskan mot topptippade Huddinge IBS. Oj vad spännande det blev.

Huddinge har ett bra lag i år med både spets och bredd. En stor trupp med mycket potential. Jag tror dom kommer göra det bra i år.

Våran trupp är väldigt få men visst har vi riktiga spetsspelare och även ett gäng grymma krigare.

Idag mönstrade vi hela 9 spelare och två målisar. 😬

Ett taggat Nacka mot ett spelskickligt Huddinge. Låt matchen börja!!

Tio minuter in i första får vi PP och innan bollen är död har Huddinge åkt på ytterligare en utvisning. Tyvärr skadar sig Amanda olyckligt i den andra incidenten. Vi hoppas det inte var allvarligt och att hon snart är tillbaka.

5 mot 3 i två minuter. Vi skapar och skapar men stolpar och ribban är på Huddinges sida. Med endast 3 sekunder kvar lyckas Philippa tillslut skjuta in den och vi tar ledningen. Några minuter senare drar Issa upp den i krysset och vips så leder vi med 2-0.

Andra perioden vinner Huddinge med 1-0 och vi går till paus i 2-1 ledning. Våra tjejer börjar nu se lite slitna ut. Att endast vara 8 spelare börjar ta ut sin rätt.

Vi börjar tredje perren på bästa sätt genom att Linnéa snor till sig bollen på mittplan, spurtar förbi backarna och kyligt drar keepern och lyfter in den. 3-1 och en tro på att detta faktiskt kan gå infinner sig i laget. Nu börjar kriget på riktigt. Vi blir tröttare och tröttare samtidigt som Huddinge trycker på frenetiskt. Med ca 6 min kvar får dom utdelning och reducerar till 3-2. Efter det är vi under belägring. Jag vet inte riktigt hur men vi lyckas hitta lite ork och krigar som djur samtidigt som frustrationen kryper sig på i Huddinge. Med en hel del tur och en herrejösses krigarinsats lyckas vi freda vårt mål hela vägen in och vinner tillslut med 3-2.

Huddinge är spelskickliga och äger spelet men har svårt att luckra upp vårt försvar. Jag är riktigt nöjd med hur vi följer vår plan och hur vi sätter vårt försvarspel. Riktigt kul att se att våra nya 02:or kommit in i spelet så pass bra på så kort tid. Grymma målvakter, ett stabilt försvar och ett krigarhjärta av sällan skådat slag, ger oss tre mycket sköna pinnar idag.

Även Huddinge drabbades av en skada tyvärr och vi hoppas det gick bra för henne. I övrigt tackar vi HIBS, domare och publik för en trevlig fredagkväll hemma hos Heimo 😉

//Figge

Spelade matcher