VILL DU TESTA PÅ INNEBANDY I NACKA IBK? KLICKA HÄR!
NACKA IBK
Tillsammans för ett positivt Nacka
Allsvenskan

Endre IF
Nacka Wallenstam IBK
Endre IF6 - 3Nacka Wallenstam IBK

INFORMATION
  REFERAT

Matchstart:sön 27 september, 09:30
Plats:ICA Maxi Arena
Serie:SSL - Svenska Superligan Dam   Tabell >>
OK, men vi kan bättre.
2020-09-27 18:38
Gotland bjöd på fantastiskt väder och uppladdningen var mycket bra. Trots detta börjar vi lite harigt. Vi är inte riktigt ”självklara”, som vi brukar säga.
Endre är bra och gör 1-0 på volley. Vi är inne i ett byte och kommer lite fel. 2-0 kommer sedan direkt och där är vi alldeles för klena. Där kan vi vara klart rejälare och bättre.
Vi kör på 2 femmor ett tag och hittar tillbaka.
3-0 kommer i PP i början på andra. Inte så mycket att säga om det egentligen.
Nu tycker jag dock vi börjar komma in i matchen. Vi skapar mer och känns hetare, känns självklarare. Vi har i paus bytt in några och det har gett bra utslag.
Vi åker dock på en kontring som ger Endre 4-0. Nu känns ju matchen körd. 4-0 mot Endre på bortaplan, den är tung.
Vi visar dock moral och jobbar vidare och tillslut får vi betalt. 4-1, PH med snygg framspelning av Bergan.
Här ifrån tycker jag vi matchar Endre bra. Nu är det jämnt spelmässigt. Då presenterar sig tant Jakobsson på riktigt. Hon lurar upp oss på översta läktarraden och gör ett riktigt klassmål. Det ger 3-1 till Endre i perren men det känns orättvist och vi vinner skotten.

I tredje kommer vi äntligen igång med energin på riktigt. Vi jobbar, jagar och kämpar. Vi gör 2-5 genom Rajki efter magiskt förarbete och pass av Bergan (matchens lirare enligt mig). Endre får utvisning och Eken dundrar in 3-5, pass Vilde. Nu är vi på gång. Nu kör vi.
Då kommer en tilltrasslad situation framför våran kasse och Endre lyckas göra 6-3. Hoppet dör lite.
Vi krigar dock på och skapar oreda för Endre men vi lyckas inte hitta in bakom deras keeper, som var bra idag.

Summerar vi detta så känns det surt. Känns som vi kan bättre och känns som vi ger bort matchen i början.
Endre är bra, riktigt bra, så dom vinner rättvist. Men... Får vi några pusselbitar till att hamna rätt så kan vi ge dom en riktig utmaning i returen.
Vi kan bättre och vi ska bli bättre. En OK insatts som ger mersmak och god framtidstro.

Spelade matcher
Sön 17/3 16:30